lördag 11 februari 2012

Tjugo år sen!

Riktigt så längesen var det inte sen jag bloggade sist, men jag vet, det har dröjt. Så jag tänkte delge er en liten, liten del av mina dagboksanteckningar. Jag har varit ganska bra på att skriva dagbok och har ett gäng att läsa då andan faller på.
Igår kväll låg jag och läste i min tredje dagbok och vet ni, jag skrattade högt!! Vid flera tillfällen. Tänk vad lite jag visste om livet då. Men också hur intressant jag tyckte mitt liv va. Vilket skåp jag hade på högstadiet. Vad jag åt till lunch. När jag gick upp på morgonen. Plus lite gammal hederlig tonårskärlek.....som ändrades från dag till dag!

För tjugo år sen gick jag i mellanstadiet och hade börjat lära mig engelska. Själv tyckte jag att jag var ganska bra på det. Så bra att jag bestämde mig för att skriva på engelska i min dagbok. Tur att jag bara skrev en dag! Så här står det;

"Dear daybook. Today I have been with E. S had opereded his tum now, so now he has a big bandage over his arm. In school we have a secride (hemlig) friend.  I have D.M. It is easy, to be cind to him.
The 22 februari I was in Guthenburg, and dance, play bandy and have lifesafing. The dance was funniest and lifesafing was last. On the bandy I do 2 mole (mål), on diffrent match. I been werry happy. On the dance we lurn us to dance foxtrott. It was much fun. A boy I dance with, was really stupied. He tramped me on my feets...."

Asså, jag skrattar högt när jag skriver detta. Ni förstår ju själva. Skrivande och språk....de gåvorna hade jag redan då!!!!

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅH!! jag älskar!! :D underbara självinsikt. påminner om alla dessa sånger jag skrev i mellanstadiet. på engelska. eller. nåt snarlikt...

    SvaraRadera