torsdag 2 april 2015

första gången!

När man är ute och reser brukar det bli en del nya upplevelser. Iallafall när jag reser, och det har det blivit en hel del nya upplevelser under min tid här i väst.

För första gången i mitt liv har jag;

  • ätit clementiner, apelsiner, lime och citroner som är alldeles nyplockade. Jag skulle vilja säga nypallade, men tydligen är det tillåtet att ta frukten från träden på campus. Vi har också plockat granatäpple och komquats, men just de var ingen hit.
  • sett kaktusar växa i deras naturliga miljö. 
  • sett och hört kolibrier i det fria. Första gången jag såg en, wow! men nu är det nästan som att se vilken fågel som helst. Nästan.
  • sett kängurur, koalor, en snöleopard och lite andra djur. (Inte i deras naturliga miljö... på zoo, men ändå)
  • sett ett ganska så nyfött lamm.
  • varit i Palo Alto, på Stanford campus, San Francisco, St. George, Zions park och Las Vegas.
  • varit hemifrån såhär länge.
  • badat fötterna och lekt i vågorna i Stilla havet.
  • sett sjösjärnor, sjöborrar, anemoner, mm i alldeles äkta tidvattenpölar.
  • ätit cheesecake på Cheesecake factory. De första två skedarna var superduper goda, men sen blev det lite för mäktigt.

Men det allra bästa jag varit med om för första gången är mer än speciellt. Min syster, Hanna, är gravid och det var dags för ett ultraljud och jag fick följa med.
Vi var i ett mörkt rum med en stor skärm och där fick jag för första gången se det lilla miraklet. Ett litet huvud, en rygg, två armar och två ben, Det var en rörlig liten krabat. Då jag hörde det lilla hjärtat slå ville jag nästan gråta. Det var så vackert och samtidigt helt fantastiskt!!

Vi visste ju inte vad det var för sort innan. Hanna och Alexander trodde det var en flicka och Gunnar har hela tiden sagt att det varit en lillebror. Men nu fick vi svaret. Gunnar hade rätt...

I augusti blir jag stolt moster till ännu en pojke! Och första presenten är redan inköpt! (En body)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar