söndag 2 oktober 2011

förgätmigej!

I helgen har kyrkans ledare talat till oss. Det är alltid speciellt. Jag får alltid nya tankar och råd hur jag kan korrigera min kurs för att kunna gå framåt. Och inte blev jag besviken denna gång heller.

Jag vet att det bland er, mina läsare, finns de som inte delar min tro och min livsstil. Men jag vill ändå dela med mig av tankar från en av dessa ledare, Deiter F Uchtdorf. Han talade om den enkla, lilla blomman förgätmigej som en metafor.


Dess fem kronblad kan påminna oss om fem saker vi aldrig borde glömma. (Fritt tolkat av mig):
# Att vara tålmodiga med dig själv.
# Skillnaden på bra prioriteringar och dåliga prioriteringar.
# Att vara lycklig NU.
# Varför. Varför gör jag det jag gör? Vad är syftet? Vad är mitt mål?
# Att Du är älskad!!!

Vet ni vad? Jag vet att om följer dessa råd kommer vi bli lyckligare!!


(Vill ni själva lyssna på hans råd, kolla här http://www.youtube.com/watch?v=GMJTrAL-XLY )


1 kommentar:

  1. helt underbart tal! varje hans ord gick rakt in i mitt hjärta. har lyssnat till det fantastiska talet flera ggr nu och blir lika djupt berörd varje gång.

    SvaraRadera