måndag 7 januari 2013

nytt år!

Man kan knappt tro det, men det är sant. Det är ett nytt år. Ett nytt år med nya möjligheter!

Jag brukar inte vara den som lovar en massa inför det nya året. Det är så lätt att göra någon besviken då. Speciellt mig själv. Men i år blev det lite annorlunda. Jag har inte varit riktigt nöjd med 2012 av flera olika anledningar, så den senaste veckan har mina tankar snurrat kring hur jag ska kunna göra 2013 mycket bättre.
Ja, jag vet, kanske borde jag ha funderat på detta INNAN nyåret, men nu blev det inte så. Och vem har sagt att man måste börja exakt den 1 januari??!!
JAG behövde en vecka av tankar hit och dit. Lite samtal med familj och vänner. Besök i templet i Stockholm. Bön. Lite sunt förnuft och massor av mod!
Modet behöver jag för jag mår allra bäst av att allt rullar på som vanligt. Då krävs det mod att göra förändringar. Men jag har börjat!

Jag tänker inte skriva ner mina mål här, för jag är inte riktigt redo att dela dem med världen. Men det viktiga är att jag har skrivit ner dem. På en annan plats. Bara för mig. Med förhoppning att 2013 ska bli ett bra år!

Jag önskar er ett gott nytt 2013!!! (Såhär en vecka in på året....)




1 kommentar:

  1. "To dream anything that you want to dream, that is the beauty of the human mind. To do anything that you want to do, that is the strength of the human will. To trust yourself, to test your limits, that is the courage to succeed." Bernard Edmonds
    86. "Whatever you do, you need courage. Whatever course you decide upon, there is always someone to tell you that you are wrong. There are always difficulties arising that tempt you to believe your critics are right. To map out a course of action and follow it to an end requires some of the same courage that a soldier needs. Peace has its victories, but it takes brave men and women to win them." Ralph Waldo Emerson
    Lycka till med allt!

    SvaraRadera