fredag 20 mars 2015

semester på semestern!

Just nu sitter jag ensam i lägenheten. Utanför lyser en lågt liggande sol och en fågel kvittar sin kvällsserenad för mig. Det känns som en riktigt bra sommarkväll i juni. Fast det är mars. Jag har det så bra här.

För en vecka sen skrev jag såhär på Facebook;

Och det är sant. Jag hade det verkligen så bra att bloggen fick vila ett tag. Jag har varit bortrest. Jag befann mig i Salt Lake City-området, Zions park och St. George (alla i Utah) och hann även med en dag i Las Vegas. Några av platserna jag besökte hade jag sett förr och ville se igen. Andra fick jag uppleva för första gången med mina egna sinnen. Att se, känna och insupa atmosfären kring platser jag tidigare bara hört talas om eller bara sett på bild. Nu har jag skapat mina egna minnesbilder och tagit några faktiska bilder med min kamera.

Temple square i Salt Lake City, Utah
Magnifika klippor i Zions park, Utah
Livs levande, vilt växande kaktusar!
St. George, Utah
Las Vegas, Nevada
Visst har jag sett och upplevt mycket, men det jag kommer minnas mest är de personer jag träffat på och umgåtts med.  Jag älskar att återse och tillbringa tid med vänner jag saknat men jag har också träffat nya människor som tagit plats i mitt hjärta. Nya och gamla vänner som givit mig kraft och inspiration att vara mitt bästa jag. Jag har skrattat, kramats och gråtit. Det har varit allvar och skämt. Men allra mest har det varit kärlek. Jag tror det är därför det är så svårt att säga hej då. För det var det. Jättesvårt.

Som tur är, väntade en kärleksfull tvååring (och hans föräldrar) på mig här "hemma"...och sommaren, så jag njuter! Mest hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar