lördag 1 september 2012

en kusin + en bil = kärlek!

Idag har mormors tre döttrar städat hemma hos mormor. Storstädat. Ja, iallafall köket och badrummet. Jag har också hjälpt till, men inte så mycket med just städning. Jag och en mycket kär kusin har varit ute på det ena uppdraget efter det andra. Fixa mat. Handla lite nytt till mormor. Slänga skräp. Lämna in gamla mediciner till apoteket. Åka med disk till en diskmaskin. Ja, lite smått och gått.
Det känns väldigt bra att ha hjälpt till. Men mest är jag tacksam för dagen jag haft med kusinen. Vi har samtalat. Många tankar, känslor och erfarenheter har delats. Några i butiker. Andra på en pizzeria. Vi har delat skratt på E4:an och pratat allvar på sortergården.

Jag har verkligen njutit av att spendera en dag i en bil, tillsammans med min kusin! Att samtidigt göra min mormor glad, ja, det är riktigt en stor bonus!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar