måndag 24 februari 2014

måndag morgon!

Idag när jag öppnade min ytterdörr tog det inte lång stund innan mina sinnen var på helspänn. Jag kände i hela min kropp att något var annorlunda sen igår.

I mitt valv hade en solstråle irrat sig in och lyste upp min väg. Bara det gjorde mig lycklig...men det var något i luften.
En speciell doft som varje år är så välkommen. En doft av nya tider. En doft av förväntan Jag trodde knappt min näsa. Kan det vara sant? Är den här?
Mina öron hörde hur fåglarna kvittrade ikapp bland träden. Jag vill tro att de liksom jag gladde sig åt denna underbara morgon. Att de också kände att något var lite annorlunda. Att något äntligen var på väg.
På väg till jobbet njöt jag av en varmare vind och var glad åt att jag fick kisa i solen.

Hela dagen har varit lite speciell. Det spritter i kroppen. Jag känner hur naturen bubblar. Nu är det inte långt kvar. Ett litet tag till och kanske ett bakslag eller två. Men idag tänker jag inte oroa mig för det. Idag har jag fyllts av hopp om nytt liv. I år igen!

Snart är det vår!!!!!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar