måndag 16 februari 2015

jag är tillbaka men åker iväg!

Nu har det nästan gått ett år sen jag skrev här sist. Men det har varit ett bra år. Bara så ni vet!

Efter ett års uppehåll har jag nu samlat kraft att börja blogga igen. Och så är det så att jag ska åka bort. På torsdag flyger jag till San Francisco för att hälsa på min syster och hennes familj som bor där. Jag ska också hälsa på vänner i Utah och resten håller jag öppet. Vem vet vad jag får för mig!?!

I nästan två månader ska jag vara borta och jag hoppas kunna samla på mig massor av minnen och upplevelser. Jag ska njuta av att vara med människor jag saknat och som jag älskar. Jag ska insupa nya platser och träffa nya människor. Och jag ska njuta av sol och av att vara ledig.

Jag är så tacksam att denna resa blir av. Att den inte bara var en plan, utan att den blev verklighet. Förhoppningsvis...det är inte torsdag än.
För det måste erkännas att jag är liiite nervös. Kommer flygen gå som de ska? Vad ska jag packa? Har jag med mig allt jag behöver? Kommer de släppa in mig i landet?
Min fantasi är vildare än vanligt och det finns mycket att oroa sig för, men samtidigt är väl det lite av själva äventyret. Känslor av spänning, äventyr och att bryta den dagliga rutinen.

Idag, imorgon och onsdag är fyllda med förberedelser inför resan, jobb, läkarbesök och hårklippning. Det är nästan så jag ser fram emot 12 timmar, stilla, i ett flygplan. Nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar