tisdag 28 augusti 2012

lycka hängande på dörren!

Igår kväll gick jag och la mig tidigt, men somnade inte alls på direkten. Jag hajade till av att telefonen lyste och det visade sig att det ringde. Från ett okänt, men lokalt, nummer. Jag svarade. I andra änden fanns min granne. Ja, han jobbar i huset där jag bor. Klockan var tio och han skulle ge sig iväg hemåt. Men han var lite bekymrad. På min dörr hängde de en påse med blommor, och de hade hängt där ett tag under dagen.

Själv befann jag mig hemma hos mamma och pappa. Jag sov över. Detta sa jag till min goda granne. Han erbjöd sig direkt att ta in blommorna till sitt kontor och sätta dem i vatten. Han ville ju inte att någon annan skulle kunna ta dem från mig. Vilken ängel!

Idag, efter jobbet, kunde jag ringa på hans dörr och vips var jag en bukett blommor rikare. Fina blommor. Utan avsändare. Någon jag känner ville göra min dag lite ljusare. Det blev den!
Så du okände lyckospridare; Tusen tack för de fina blommorna!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar