måndag 6 juni 2011

sverige, sverige, älskade land!

Jag är så tacksam att vara svensk. Att få bo i Sverige. Just här. Just nu. Såhär års visa sig Sverige från sin allra bästa sida. Jag kan ärligt erkänna att det kommer stunder då jag på allvar frågar mig vad jag gör här. Men som sagt, nu, när Sverige är som vackrast, då skulle jag inte vilja bo någon annan stans.

Jag är glad och tacksam för att jag har fått se så mycket av mitt vackra land. Jag är uppvuxen i en stor familj och vi åkte aldrig utomlands på semester. Istället åkte vi varje år till huvudstaden för att hälsa på kusiner och besöka templet. Jag älskar Stockholm!! Men vi har också varit i Dalarna, Sollefteå, Umeå, på västkusten, Helsingborg, Vimmerby, Kalmar, Gränna, Vadstena och andra platser. Oftast körande i en folkvagnsbuss med Klas Klättermus i bandspelaren. (Ja, så gammal är jag) Det är på dessa semestrar jag har lärt mig älska mitt land. Alla dessa olika landskap, byggnader, upplevelser och minnen plus en massa roliga fakta om Sverige och dess historia.

Därför har jag med glädje idag firat Sveriges nationaldag!






  

3 kommentarer:

  1. Jag hade en riktigt mysig nationaldag och helg. Tack för att du bidrog till att den blev så bra :)

    SvaraRadera
  2. bella Bella!!!!! HURRA!!!!!! du har en blogg!!!! vilket fint namn! helt perfekt!
    mycket vackert skrivet inlägg!
    kramar!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken underbar blogg!! :) Stoor kram till dig, fina Bella

    SvaraRadera