onsdag 15 juni 2011

tvättid

Jag njuter av att tvätta.
Jag är lite av en ordningsmänniska. Eller....ganska mycket faktiskt. Fast just nu försöker jag blunda för röran på köksbordet och disken på diskbänken....Iallafall, tillbaka till tvätten. Det blir som en ny start varje gång det är dags för tvätt. Tvätten sorteras, tvättas, tumlas/hängs och sen tillbaka till lägenheten. När den väl är vikt hamnar de på rätt plats i garderoben. Är jag riktigt duktig stryker jag även de kläder som måste strykas. (Fast det njuter jag INTE av). När allt är klart infinner sig ett lugn. En tillfredsställelse att alla mina kläder är rena. Att de är redo att användas. Redo att förgylla min dag.
Under hela tvättprocessen är det nästan som terapi. Sortera. Hänga. Vika. Jag känner mig duktig. Jag känner mig produktiv.
Och jag ser fram emot dagen då jag har en trädgård och har lyxen att hänga tvätten ute. Finns det något som luktar renare än nytvättade kläder som torkat i sol och vind!?!

1 kommentar:

  1. Du är så duktig, bellaBella! Skönt att veta att någon njuter under sina tvättdagar :) jag gör inte det, tyvärr, än, men hoppet finns ju, så länge det finns sådana, som du. Du är fin <3

    SvaraRadera