onsdag 8 juni 2011

till världens bästa systerson!

För tolv år sen föddes en liten parvel och jag älskade dig tom innan du kom. Jag minns vart jag var när din mamma berättade att du var på väg. Min lycka var obeskrivlig. Och så den 8 juni 1999 anlände du. För mig var du världens finaste. Jag älskade att ha dig i min famn. Jag älskade att titta på dig. Och jag har älskat att se dig växa till den unga man du är idag.

Jag minns stoltheten att vara med dig på stan. Jag minns att du tidigt älskade att dansa. Ett tag var ju favoriten Markolio. Jag glömmer aldrig då vi åkte buss och du glatt utropade: "Bella, han där har Jagorkarintemer-byxor!"

Jag tycker om att tänka på en dag efter julhelgerna då det var dags för er att åka hem, men det ville inte du. Du satt i mitt knä och höll om mig och vi tittade på Stjärnornas krig. Du vet den med nallarna. Du gillade dem. Och du gillade mig.

Du var tidigt väldigt känslosam. Du kände lätt av atmosfären i rummet och visade tydligt när det inte kändes bra. Du känner fortfarande mycket. Jag kommer ihåg din dopdag. Din pappa berättade för oss att han, när ni bytte om, frågade hur du kände och du svarade Halleluja! Ett bra svar!!

Min allra käraste skitunge! Jag är så stolt över att vara din moster. Det är en fröjd att träffa dig. Jag älskar dina kramar. Jag älskar ditt skratt. Jag älskar ditt leende. Jag älskar att du fortfarande vill ha grodor på dina pannkakor. Jag älskar din pajassida. Jag älskar dina fräknar. Jag älskar att se hur du tar hand om dina yngre kusiner. Jag älskar att se din glädje när du dansar.
JAG ÄLSKAR DIG!!!!!!!!!!


STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!!!

1 kommentar:

  1. skitunge på dej själv. nää skämta bara ;) jag älskar dej med och tack för alla fina ord.

    from Ludde himself. ;)

    SvaraRadera