söndag 5 juni 2011

underbara söndag!

Söndag. Jag gillar söndagar. Idag gillade jag det extra mycket. Solen strålade. Jag hade en ny klänning. Jag cyklade i lugn takt till kyrkan. Kände mig lycklig. Kände mig fin. Och just denna söndag var speciell. Idag fick min allra nyaste brorson sitt namn,  Melker Otto Nilsson.
Efter kyrkan samlades familjen. Stolta föräldrar och två kanske ännu stoltare storebröder. Plus fastrar, mostrar, farbröder, morbröder, kusiner och såklart mor och farföräldrar. Ja, tom en gammelmormor. Det var god mat. Skratt. Lek. Utbyte av tankar och känslor. En kram där. En puss där. Precis som det ska vara när familjen träffas. Små, små glimtar av evigheten! Finns det något vackrare än en älskad familj?!
Ja, det skulle vara en älskad familj tillsammans en underbart vacker sommardag! Välkommen hit, Melker!!!!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar