torsdag 21 juli 2011

listor!

Jag ska ut och resa i helgen. Till fina vänner och släkt i huvudstaden. Alltid när jag ska bort skriver jag listor. En med vad jag måste få gjort innan jag åker och en packningslista. Packningslistan ser i stort sett alltid likadan ut. Jag menar, jag behöver ju alltid samma saker med mig. Oavsett hur lång min bortavistelse blir. Just denna resa är den stora frågan om man ska ta med badkläder eller inte....men de trycks nog ner. Man vet ju aldrig.

Sen är det de där sakerna jag måste göra innan jag åker. Jag gör alltid ett eget litet hemmaspa; pedikyr, manikyr, raka benen. Jag måste ju vara på topp =) Och så måste lägenheten vara fin. Min goda vän K och jag har diskuterat detta. Vi tänker lika i detta. Vi vill att saker ska vara i ordning. Vi vet ju inte vad som händer på resan. Ja, om jag skulle dö har familjen ett mindre problem att ta hand om. Jag vet att det är helt galet tänkt, men så tänker jag. Blommorna är vattnade. Disken är diskad. Skräpet är tömt.  En STOR bonus är ju att det är fint och välkomnande när jag väl kommer hem!

Och allteftersom sakerna blir packade eller gjorda, stryker jag glatt på min lista och känner mig nöjd med det jag gjort. När allt är överstruket slänger jag listan i påsen som är redo att slängas och jag tar min packning och sen bär det av. Äventyren väntar!

1 kommentar:

  1. Du kommer uppskatta din städade lägenhet än mer efter en helg i min ostädade. Det är lite del av min plan att du på så vis känner dig än mer välkomnad hem. Kontrasten är för din skull Bella :) Välkommen hit!

    SvaraRadera