söndag 10 juli 2011

livet är vackert!

Ja, det är ju så min blogg heter, på svenska. Och jag tycker livet är vackert. Oftast. De gånger jag tycker livet är mindre vackert. Då allt är grått. Då är det ofta så att jag har glömt att stanna upp och njuta. Det finns ett indianskt ordspråk som säger:
Ibland måste man sätta sig ner och låta själen hinna ikapp.

Det ligger verkligen en visdom i detta. Iallafall för mig. För nog är det så att det finns en massa vackert omkring oss. Ett leende. Musik som berör. Vackra ord. Koltrastens sång. Vänskap. Solens strålar mellan trädens lövverk. Barn. Alla dessa färger. Fina kläder. Fullmånens sken. Glittrande vatten. Drömmar. Böcker. Templet. Goda minnen. Kärlek. Gamla kyrkor. Träd. Maskrosbollar. Blommor. Människor och människors handlingar. 

Idag har jag blivit påmind om hur vackert just mitt liv är. Och vad jag behöver göra för att göra det ännu bättre, för mig och de omkring mig. Idag har min själ hunnit ikapp! 

1 kommentar: