fredag 1 juli 2011

till min pappa!

Idag fyller min pappa år. Han har levt ganska länge. Och han har varit min pappa ganska länge. Och vet ni, han är världens bästa pappa. Iallafall världens bästa pappa för mig. Så pappa, detta är till dig!

Du är en otroligt social människa. Du har vänner överallt och är en hejare på att hålla liv i vänskapen. Och jag vet att Du är omtyckt av många.
Du är otroligt kunnig på allt som har med kyrkan att göra. Som en levande uppslagsbok, typ. Jag är så tacksam att jag har Dig att ringa när det dyker upp en fråga. Oftast har Du ett bra svar. Jag är så tacksam för den kraft Du har. Att Du hedrar ditt prästadöme.
Du älskar Din familj. Jag njuter av att se Din kärlek till Din bror. Jag är stolt över att Du så öppet visar Din kärlek till mamma. Du behandlar henne som den drottning hon är. Jag känner att Du är stolt över oss barn. Att Du älskar oss och bryr Dig om oss. Bryr Dig om mig. Du är en härlig morfar och farfar.
Du är musikalisk. Jag tycker om att höra Dig sjunga. Och när Du spelar gitarr. Åh, de kvällar då vi tillsammans sjungit som familj till Ditt gitarrspel, det är några av de bästa. 

Du har så mycket mer än allt detta. Men det jag älskar och beundrar mest hos Dig är dina ögon. Det är som om De alltid ler. (Nästan iallafall) De utstrålar kärlek. Närvaro. Trygghet. Du, min kära far, har världens finaste ögon! Sånna ögon vill jag ha!

Kära pappa, jag älskar dig massor!

3 kommentarer:

  1. Vad fint du har skrivit, bella Bella! Du Är så välsignad att kunna ha sådana underbara föräldrar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Så borde alla få känna för sina pappor! Fint!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skriver!
    Jag håller med dig helt och hållet, vår pappa är fantastisk! Kram

    SvaraRadera