onsdag 5 december 2012

att ge!

Jag var hemma hos mamma och pappa en sväng idag. Ja, mest mamma, pappa var ju på jobbet. Vid middagsbordet frågade jag mig högt vad jag har gjort för bra idag. "Att ha hjälpt dig mamma är ju lite tråkigt att skriva om..." Men, mamma svarade; "För mig var det inte tråkigt!"

Mamma har ett alldeles eget rum hemma. Ett syrum. Och nu har det blivit renoverat och uppiffat. Tyvärr var det så att precis innan allt var klart var olyckan framme och mamma fick foten och halva benet inslaget i ett stort, vitt, hårt paket! Utan snören!!

Idag har jag varit hemma och hjälpt henne en bit på vägen till ett helt färdigfixat syrum. Rensat ett skåp och organiserat småplock och diverse tyger. Jag tycker det låter lite banalt när jag skriver det, men som mamma sa, för henne var det inte det. Och oavsett hur enkelt och banalt det låter, så vet jag att jag har gjort något gott idag. Något gott för någon annan. Hur stor eller liten den gåvan var kan inte JAG avgöra. Det kan bara mottagaren. Jag bara ger.

Gåvan blir inte mindre för att man ger den till någon i familjen!

Idag har jag hjälpt min mamma! (Och vad bra det känns!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar