söndag 9 december 2012

telefonsamtal!

Förlåt för missat bloggande igår. Det var en sån dag. Men jag hjälpte min mamma litegrann iallafall.

Idag är det andra advent och som alltid på söndagar har jag varit i kyrkan och njutit av att vara där. Jag tycker om att samtala med goda vänner. Jag tycker om att se så mycket vackert. Föräldrar som tar hand om sina barn. Någon som hjälper en av de äldre i församlingen. Glada ansikten. En tröstande arm som läggs runt någon som inte är riktigt glad. Komplimanger!

Efter kyrkan fortsatte "rutinen" med en typisk söndagsmiddag med delar av familjen. Mycket prat, god mat och skratt. Mina tre brorsöner livar upp det mesta. Sen har jag njutit av goda ledares tankar om julen och underbar musik!

Väl hemma, funderade jag på vad jag skulle blogga om. Jag hade tänkt säga god morgon till alla jag mötte på väg till kyrkan idag, men eftersom jag var lite sen (ganska vanligt) och det var lite kallt, tog jag bussen. Nej, jag sa inte god morgon till alla på bussen...

Jag är ingen telefonmänniska, men ikväll tog jag tag i mig själv och ringde någon jag inte träffat på flera år. Hon började som en vän till en vän, som sen blev någon jag tänker på som vän. Nu bor vi i samma stad och från och med ikväll så vet hon om det. Hon har mitt nummer. Hon vet att jag finns här om det skulle vara något hon behöver. Vet ni, det känns så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar