söndag 16 december 2012

funderingar!

Jag hade goda intentioner i början av månaden. Jag skulle göra så mycket gott för människor omkring mig. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Och vet ni, det är svårt att skriva ner det jag gör som är bra. Det känns som om jag skryter om hur bra jag är. Kanske är det bra terapi för mig, men jag vet inte.

Jag har funderat mycket på mina högt uppsatta mål för december. Det var ett bra mål, för det har fått mig att lägga märke till fler goda handlingar omkring mig. Varje kväll har jag tänkt över hur min dag sett ut. Vad jag har gjort för någon annan OCH vad jag har sett andra göra.

Vet ni vad jag har upptäckt?! Att vi gör mer än vi tror. Det är bara det där lilla. Att le mot någon. Att säga tack. Att hålla upp dörren. Att hjälpa ett barn få på sig kläder. Att duka. Att skicka ett sms eller ett meddelande på facebook. Att skicka en grattishälsning. Att ta hand om ett barn.
Det finns så många olika sätt, och inget är bättre än det andra. Men de alla får en att känna gott!

För det var en god känsla jag fick då jag avlastade en mamma genom att "låna" hennes barn och fick ett genuint barnleende som tack!

Jag kände mig lycklig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar