söndag 1 juli 2012

en bra dag!

Jag vet att jag varit lite oinspirerad de senaste dagarna. Här på bloggen och i livet i övrigt. Det har varit lite rörigt i mitt liv och min själ har inte riktigt hunnit ikapp.
Idag känns det så mycket bättre. Jag tror det har att göra med att jag varit i kyrkan idag. På alla möten. Jag har känt mig lycklig. Min kusins 4-åriga dotter satt en stund hos mig, själv, för hon ville det. Hennes två bröder gav mig goa, varma kramar. Det är synd att de bor så långt bort.

När jag skulle till kyrkan öste regnet ner och jag tänkte att det kanske blir att dans i regnet idag, men när jag skulle gå hem strålade solen. Jag tog en härlig promenad. Vinden lekte i min kjol. Himlen var blå. Och då och då kände jag doften av utslagen jasmin. I slutet av min promenad tog jag av mig skorna och gick barfota. Jag kände att livet var bra.

Nu sitter jag hemma vid köksbordet och har kvällssolen i ansiktet. Jag har börjat skriva i dagboken. Det känns som ett stort steg. Jag har mycket att ta igen, men nu har jag börjat iallafall. Det känns toppen.

Veckan som kommer ska bli bra. En vecka....sen har jag semester!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar