söndag 8 juli 2012

minnespromenad!

Jag håller ju på att skriva ikapp mig i dagboken. Idag har jag kommit en bit på vägen. Jag har suttit och upplevt resan till Utah en gång till. Tårar, skratt, platser....men framför allt människor. Det var en härlig tid. En härlig resa!

Men minnespromenaden tar inte slut där. Till kvällsmat ikväll blev det nyponsoppa med glass & pluttar. Pluttar är familjens namn på mandelbeskvier.
Då vi var små skulle min syster upp till affären för att köpa just pluttar. Väl där hittade hon dem inte och frågade om hjälp. Personalen hade inte en aning om vad pluttar var för något utan fick fråga vad de skulle användas till. "Det är sånna man har i nyponsoppa!" Då var det solklart!

I vilket fall som helst, gott är det! Och det är trevligt med goda minnen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar