tisdag 26 juni 2012

allsång på skansen!

Nu har det börjat. Sommaren kan börja på allvar! Jag måste erkänna att jag är en relativt ny allsångstittare. Om man jämför med vissa andra. Det var först under Lasses senare år jag blev intresserad av detta, för mig, pensionärsprogram. Nu sitter jag där själv. Fast jag sjunger inte med, som en vän till mig gör. Jag bara myser.

Myser och minns. I juli 2003 var jag där, på plats, med sagda vän och några andra nära vänner. Vi var där när Skansen öppnade och gjorde sen en bänk till vårt hem den dagen. Picknick-korgen var med. Så även kortspel, böcker och solhattar. Vi skrattade mycket. Blev tjenis med tanterna bakom. Tog små promenader i Skansen härliga miljö. Jag minns samtal i en sval gammal kyrka. Jag minns att de hade noisette-sås i glasskiosken. Jag minns Alcazar, Håkan Hellström och en hel hög andra artister. Detta var kvällen då allsången slog publikrekord.
Det blev en underbar dag med många härliga minnen att plocka fram då och då!

Samma år, men inte då vi var där, gjordes ett av de bästa framträdandena någonsinn. Skrattar fortfarande när jag ser det! Så här kommer ännu en video att njuta av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar