tisdag 12 juni 2012

det började mörkt....!

I morse vaknade med en tung känsla. Ville inte upp. Ville inte till jobbet. Ville allra helst somna om och vakna bättre till mods. Jag är så glad att jag tog mig i kragen, för vilken dag det har varit. Så många små, små guldkorn av lysande ögonblick.
Jag ska delge er några av dem;
Utflykt med alla barnen, med egna små ryggsäckar fyllda av smarrigt fika.
Då jag hejar på en liten 1,5- 2-åring på en annan avdelning och hon skiner upp och säger: "Det är Bella".
Filmen Toy story 3.  Jag grät som ett litet barn på slutet. Så söt!!

Fast kvällen var nog höjdpunkten. Sommaravslutning på jobbet. Medtag egen fikakorg stod det. Vår avdelning beställde exotisk planka och dukade upp mat för ett helt kompani. Det var så gott, men sällskapet var ännu bättre. Jag vet att jag skrivit om mina kollegor förut. Jag måste göra det igen. Nej, mitt jobb är inte alltid så fantastiskt jag kanske får det att låta, men mina kollegor är det. Bara så ni vet!
Ikväll har jag skrattat så jag fått ont i magen. De säger att ett gott skratt förlänger livet....då kommer vi leva länge, kära kollegor!! 

Själv kommer jag somna med ett leende!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar