torsdag 7 juni 2012

ljuset i tunneln!

Ja, jag börjar ana det. De senaste två veckorna har jag slipat, målat, sprejat, häftat, planterat, shoppat....ja, listan kan göras lång. Jag håller på att ge mitt kök en makeover. Nu har jag bara en strykning färg kvar på köksstolarna och lite annat småpyssel.....sen är jag äntligen klar!!!

Det kanske låter som att jag klagar, men det gör jag inte. Jag njuter av att se mitt nya kök växa fram. Visst, det är lite tröttsamt med alla strykningar och målarfärgsdoften, men det är det värt. Jag tycker om arbetet, för jag kan se resultatet. Det kommer inte bli perfekt. Lite flammigt här och lite snett där, men jag har gjort det själv.

Det finns en tillfredsställelse i att skapa. Att arbeta med händerna. Att något man tycker blir vackert. Att förvandla något gammalt till något nytt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar