måndag 11 juni 2012

fotboll!

Jag är inte särskilt intresserad av sport. Inte alls faktiskt. Men då och då vaknar en supporter till liv i mig. Det gäller fotboll. Mästerskap. EM eller VM. Annars tittar jag i stort sett aldrig på fotboll, men då det är mästerskap då missar jag inte en svensk match.
Det är något visst med då man ser svenska fotbollslandslaget stå redo för att gå ut på plan.Se våra blå-gula färger. Att höra nationalsången spelas och se spelarna sjunga med. Sen se matchen. Jag kan inte många regler eller speltekniker, men ändå på helspänn. Jag vill verkligen att VI ska göra mål.

Jag tycker också om hur just fotbolls-EM eller -VM förenar oss svenskar. Vi är helt plötsligt ett folk. Ett land. Och sommaren blir lite bättre. Det hör liksom till, att det ska vara fotboll på TV för att sommaren ska bli  så där speciell.

Ikväll hoppas jag på seger för Sverige samtidigt som jag saknar Ola ritar.

Heja Sverige!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar