söndag 10 juni 2012

underbara söndag!

Jag vaknade idag och kände mig så lycklig. Kunde ligga och dra mig och riktigt njuta av en lugn morgon. Jag fick goda nyheter och sen kunde jag börja min dag.
Jag går till kyrkan varje söndag och oftast får jag stressa de sista minuterna, oavsett när jag går upp. Idag hade jag massor av tid. Jag hann stå vid mina fönster i storarummet och njuta av att kyrkklockorna ringde. På en balkong högt upp fladdrade en svensk flagga och i bakgrunden spelades Sverige med Kent. Livet kändes så bra!

Och så fortsatte det. Kyrkans möten var uppbyggande. Jag fick ta hand om min ettåriga brorson och njuta av hans leende. Jag fick höra många snälla saker och träffa människor jag tycker om.

Hemma hos mamma och pappa blev det traditionsenlig familjemiddag, med delar av familjen och det blev fler goda nyheter. Sedan cyklade jag och brorsonen A till Sofiakyrkan för en sommarkonsert. Hans mamma slöt upp med oss oxå. Det var en härlig konsert i en underbar kyrka. Det är något visst med att sjunga Den blomstertid nu kommer i en gammal kyrka.

Fast trots allt bra som hänt idag blev dagens höjdpunkt då en uttråkad A fick låna min telefon. Han hittade kameran och knäppte ca 200 bilder på sig själv. Underbara! Här är ett smakprov!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar