söndag 18 december 2011

lucka 18!

Igår skrev jag om att jag älskar att få paket. Och för att citera mig själv "julklapparna slår lite högre för då får ju andra paket också!" Det är verkligen trevligt att få se andra bli glada för något man ger dem.

Jesus fick också presenter. Tre dyrbara gåvor från visa män som kom långt ifrån. De gav det finaste de hade. Gåvor för en kung.
Om jag hade varit där, vad skulle jag ha givit Jesusbarnet? Det finns en fin sång som handlar om detta. In the bleak mid-winter. Den sista strofen lyder typ, att jag ger Honom vad jag kan. Jag ger Honom mitt hjärta.



Hur ger jag mitt hjärta till Frälsaren? Genom att ge mitt hjärta till människor omkring mig. Och det bästa är att ju mer av ditt hjärta du ger, ju större blir det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar