tisdag 20 december 2011

lucka 20!

Jag har skrivit om våra fem sinnen. Just nu känner jag mig lite avtrubbad med varken lukt, smak eller hörsel. Tänk vad man kan bli påverkad av förkylning och öroninflammation. Åh, vad jag känner mig tacksam för att jag vanligtvis kan använda all mina sinnen.

Så vad gör jag då. Jag kan inte lyssna på musik. Inte heller se film. Men jag kan läsa. Jag har vissa böcker som bara kommer fram i december. Julböcker. Några av dem skildrar den allra första julen. Andra är en helt egen historia. Några av dem har jag haft sen jag var barn. Andra fick jag så sent som för en vecka sen.

Jag har också en egen bok. En röd. I den samlar jag tankar om julen. Mina egna, men mest andras. (Mina hamnar oftast i dagboken.) Ett tänkvärt citat. En stämningsfull bild. En inspirerande berättelse. Ja, det mesta som berör mig, som handlar om julen, och som får plats i en bok.
Just nu är den inte så välfylld, men jag hoppas, när jag är gammal och grå, att den kommer vara både välfylld och välläst, men framför allt att den varit till glädje för många fler än mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar