måndag 5 december 2011

lucka 5!

Jag älskar att få julkort. Att hitta dem där i brevlådan och först inte veta vem de är ifrån, men sen få mig en julhälsning från en kär vän. Det är lycka det! Så lite synd är det i dessa internettider. Många skickar juhälsningar via datorn istället för posten. Och det kära läsare är inte alls detsamma.

Några julkort har jag kvar för att de hade fint motiv. Andra är sparade för hälsningen de kom med. Sen finns det några som inte kan slängas för all tankeverksamhet, omtanke och ansträngning som ligger bakom.

Jag har en väldig god vän. Japp, jag erkänner. Det är hennes julkort jag sparat bara för att. En jul klagade jag lite över att det kom så få julkort. Några dagar senare låg en hel hög i brevlådan. Det var från många skilda personer, såsom konståkningsförbundet, Bush, Brangelina....Elvis. Det märkliga var ju bara att de alla var skrivna i samma handstil....Hur gick det till?? =)

Samma vän hävdar att hon inte är pysslig. Jag hävdar raka motsatsen. Igår fick jag 24 kuvert. Ett för varje dag innan jul. Nu har jag öppnat fem. I alla ligger ett handgjort kort, av olika slag, men alla med ett särskilt minne och tänkvärda ord. Pysslig eller inte, stort hjärta har hon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar