fredag 2 december 2011

julkalender lucka 1 & 2!

December är här och jag har äntligen internet. Min plan var att ge er något uppmuntrande och juligt varje dag fram till jul. Och en liten glimt ur min egen jul!

Äntligen är min lägenhet decemberfin. Julkrubborna är framme. Fina adventsljusstakar i fönstret. Och så de där speciella sakerna som kommer fram lagom till advent. Gåvor jag fått av fina vänner. Gåvor som påminner mig om lycka, kärlek och värme. Gåvor som gör min jul lite bättre.

Två av dessa gåvor tänkte jag berätta om idag. En fick jag av en av de vackraste kvinnor jag känner. Den andra av en av alla de speciella änglar i mitt liv. En ängel som vågade ge mig en chans när allt såg mörkt ut.



Jag har alltid gillat ljudet av ringande klockor och bjällerklang. Och jag tycker om tanken att; "Every time a bell rings an angel gets his wings". Därför har jag många små klockor i min lägenhet nu. Klockor som jag gärna ringer i då och då. Varav en är denna söta änglaklocka!
Änglar är något annat jag verkligen tycker om. Jag vet att vi har änglar omkring oss hela tiden. Dessutom vet jag att vi alla kan vara någon annans ängel. Och såhär i juletid är det så mycket lättare att vara som änglar. Jag vet inte om det är meningen att "pepparkaksformen" ska föreställa en ängel, men för mig gör den det.

Båda dessa änglar är en påminnelse för mig att jag är älskad. OCH att jag ska ge vidare av den kärleken till människor omkring mig. Vara en ängel utan vingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar