fredag 9 december 2011

lucka 9!

Jag har tidigare skrivit om speciella presenter jag fått, som jag tar fram till jul. Det kan du läsa om här. Nu till en tredje gåva jag fått. Jag fick den av en god vän, efter en tid med mycket kämpande som jag tillslut segrande tog mig igenom. Den ger mig kraft att fortsätta kämpa. Och den får mig att le.


I mitt stora rum har jag stjärntema. De återkommer på ljusstakar, dukar , i julgranen och i fönstret. Jag gillar stjärnor. De ser små ut, men de strålar som mest när det är som mörkast. För mig står stjärnan för hopp. Den står också för ljus. När jag var liten sjöng vi en sång som handlade som löd; "Jag är som en stjärna på himlen. Hela världen ser hur jag ler...." 
Jag tycker stjärnan är en ypperlig julsymbol. Då det är som mörkast kommer julen med ljus. Vi alla sprider ljus omkring oss genom godhet, gåvor och glädje. Varje jul blir jag alltså påmind om att vara som en stjärna resten av året! Lysande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar