fredag 23 december 2011

lucka 23!

Kvällen före julafton. För mig är det den bästa stunden på hela julen. Det luktar gran och glögg. Sängen är bäddad med rena lakan. Allt är stilla. Ja, det är som om julängeln faktiskt smyger sig in i lägenheten.

När jag var yngre, var det så att vi barn gick och la oss innan allt var pyntat och klart. Sen vaknade vi tidigt, tidigt till ett julfint hus och pyntade granar. Det var magiskt! Som genom trolleri hade allt förvandlats till en sagovärld. Jag vet att det låter fånigt, men för mig kändes det så.

Nu är jag ju lite äldre och borde vara vuxen. Jag vet nu att det krävs lite ansträngning för att få till den där speciella känslan. Detta till trots kan jag ändå känna av julens magi. Det är väl lite den jag har försökt att förmedla till er under december månad.
För mig är en perfekt jul fylld av goda känslor, minnen, traditioner och kärlek. Men huvudsaken är alltid julens verkliga budskap. Anledningen till varför vi firar jul.

"Ty idag har en Frälsare blivit född åt er i Davids stad, och Han är Messias, Herren. Och detta är tecknet: 
Ni skall finna ett nyfött barn som är lindat och ligger i en krubba."


1 kommentar: