onsdag 7 december 2011

lucka 7!

Vintern är inte min favoritårstid. Jag gillar inte kyla. Jag gillar inte mörker. Jag gillar inte att allt är dött. Jag gillar inte att behöva ta på mig massa kläder för att klara av kylan.

Trots detta är med en viss glädje jag ser den första snön falla utanför fönstret. Mörkret blir inte lika mörkt. Ljuset blir annorlunda. Alla ljud blir dämpade. Allt det där döda blir med ens vackert. Världen blir mer magisk. Snön innebär också vissa glädjeämnen som annars inte finns; Åka pulka. Göra snöänglar. Göra snölyktor. Istappar. Singlande snö i lyktstolpens sken. Bländas av snökristaller när solen lyser.

Oavsett vad jag tycker om vinterns längd, så tycker jag att det ska vara snö under julen. Ja, faktiskt redan i advent. Julförberedelserna blir lite trevligare och alla är lite gladare. Så jag hoppas på en vit jul!!

(Sen behöver det inte vara en halvmeter snö och 20 grader kallt in i mars....jag kan sträcka mig till mitten av februari, sen vill jag ha vår!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar